perjantai 19. huhtikuuta 2019

Art Journal

Olen jo jonkin aikaa seuraillut somessa paitsi bujopostauksia, niin myös ns. Art Journal -postauksia. Art Journal on päiväkirjan kaltainen kirja / vihko / lehtiö, johon on tarkoitus tallentaa pieniä omia taideteoksia.

Minulla on paljon värityskirjoja ja eräänä iltana otin yhden niistä esille sen kummemmin miettimättä. Sain jostain päähäni ajatuksen rajata vain mustalla värityskuvan ääriviivat. Syvennyin puuhaan niin totaalisesti, että ennen kuin huomasinkaan oli kulunut monta tuntia ja  ulkona oli tullut pimeä ja minä vain tuhersin ääriviivoja keittiön pöydän ääressä huonossa valossa. Tarkoitus ei siis ollut saada aikaan mitään taideteosta. Kuitenkin olin lopputulokseen aika tyytyväinen. Ja silloin tajusin: edessäni oli taidepäiväkirjani ensimmäinen sivu. Ei aina tarvitse tehdä vaikeaa, jotta saisi hyvännäköistä. Katsokaa vaikka:





Olen ajatellut nyt aluksi tehdä vain yhden sivun kuukaudessa. Onnistuneita sivuja postaan blogiini.
Tässä työssä käytin tussia Staedtler pigment liner 0,3. Tein sivulle kehykset washi-teipillä. Tämän idean sain nettisivulta https://finnstamper.wordpress.com/tag/varityskirja/
Lopuksi tässä vielä ihana uusi bujo-kirjanmerkkini, jonka tilasin Ainon Korulta.





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti