sunnuntai 18. helmikuuta 2018

Balettitunnilla








When a body moves, it's the most revealing thing. Dance for me a minute, and I'll tell you who you are.

-Mikhail Baryshnikov

Taitoluistelun myötä olen pikkuhiljaa taas aloittelemassa liikuntaharrastusta, vaikka jalka ei vielä aivan kunnossa olekaan. Halusin lisäksi vielä jonkin rauhallisen lajin, jossa kuitenkin kunto kohoaisi.
Koska olen harrastanut pitkään musiikkia, musiikillinen liikunta on lähellä sydäntäni. Siksi lajiksi valikoitui aikuisbaletti, jota en ole vielä koskaan harrastanut. Tanssin termit toki ovat minulle tuttuja jazz-tanssista, jota harrastin vuosia sitten.
Ennen tanssitunteja lähetin  hädissäni kaverilleni viestin ja kysyin, että mitä vaatteita sillä tunnilla oikein puetaan päälle. Helpotuksekseni kuulin, että tavalliset jumppavaatteet kävisivät mainiosti. 

Ilmoittauduin ensin kokeilutunnille siltä varalta, että jos laji ei kuitenkaan tuntuisi omalta, ei olisi pakko jatkaa. Kuten kuvasta näkyy olen kuitenkin hankkinut itselleni balettitossut. Olen siis päättänyt jatkaa harrastusta. Tunti on ainakin tähän asti ollut juuri sopivan tasoinen. Varsinkin selän liikkuvuudessa minulla on silti paljon töitä edessä.

En havittele mihinkään näytöksiin esintymään. Minulle riittää, kun saan hyppiä ja taivutella omaksi ilokseni. Lisäksi saan kuunnella yli tunnin ajan kaunista musiikkia.  

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti